Aktivitetskalender

feb
5
sön
Distansträning, vintercykling
feb 5 kl. 10:00 – 14:00
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: Ca 60-80 km
  • Tid: Ca 3-4 tim rulltid

Distansträning för de lite mer vana cyklisterna.  Tänk på att ta med energi och vätska.

Under perioden nov-mars genomförs söndagarnas distanspass på vintercyklar, dvs CX/Gravel/MTB utrustade med skärmar, kompislapp och dubbdäck när väglaget kräver det.

feb
6
mån
Motionscykling MTB
feb 6 kl. 18:00 – 20:00
  • Start/Mål: Fridhem
  • Fart: Anpassas efter gruppen
  • Tid: Ca 2 tim

Motionscykling på MTB där fart och svårighet anpassas efter gruppen så att alla kan vara med.

OBS! Under vintersäsongen okt-mars körs dessa pass utan utpekad ledare

Tänk på att ha belysning på din cykel under vintersäsongen.

Rimnershallen LVG
feb 6 kl. 20:30 – 22:00
Rimnershallen LVG @ Rimnershallen

Nu drar vi igång årets inomhusträning i Rimnershallen.

OBS! För att delta behöver du erlägga en extra träningsavgift.
Läs mer om det samt vad som gäller i övrigt för att delta.

feb
8
ons
Onsdagscykling Dagnys
feb 8 kl. 18:00 – 19:30

Inomhusträning på i klubblokalen där vi köra olika former av intervallpass på ca 60 min i varierande intensitet vecka till vecka.

De flesta pass kommer vara ledarledda  och körs då med stöd av Zwift med utgångspunkt i tröskelwatt. Med andra ord bör du ha en viss aning om var du har din tröskel i watt alternativt ha koll på dina pulszoner för att kunna få ut full kvalité av passet. Det går dock att hänga på utan det här och ta ut sig på valfritt sätt.

Varje pass startar 18.00 så bra om du är där några minuter innan. Antal cyklar med wattmätning är begränsat men du kan så klart genomföra passen på någon av de övriga cyklarna i lokalen.

I de fall ledare inte är på plats bestäms innehåll i passet av de som är närvarande.

feb
11
lör
Backdistans ungdomar 15+
feb 11 kl. 10:00 – 13:00
    Ungdomsträning ute på lördagar med start 7/1-2023
    Nu kör vi igång distanspassen med backintervaller igen. Dessa pass riktar sig till de lite äldre ungdomarna men även lämpligt för vuxna. Vi cyklar lugnt tillsammans till någon bra backe. Sen några intervaller och sen tillbaks 👌
    Skärmar av modellen ”kompislapp” och reflexväst är bra och ha! Tid varierar mellan 2h och 3,5h rulltid.

Motionsträning, vintercykling
feb 11 kl. 10:00 – 12:30
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: Ca 45-60 km beroende på grupp
  • Tid: Ca 2 tim rulltid

Motionsträning för alla. Vi delar in oss i olika fartgrupper så att alla får chansen att vara med.

Under perioden nov-mars genomförs lördagspassen på vintercyklar, dvs CX/Gravel/MTB utrustade med skärmar, kompislapp och dubbdäck när väglaget kräver det. Farten är alltid anpassad under vintersäsongen utifrån att gruppen kör passet med fullutrustad vintercykel.

feb
12
sön
Distansträning, vintercykling
feb 12 kl. 10:00 – 14:00
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: Ca 60-80 km
  • Tid: Ca 3-4 tim rulltid

Distansträning för de lite mer vana cyklisterna.  Tänk på att ta med energi och vätska.

Under perioden nov-mars genomförs söndagarnas distanspass på vintercyklar, dvs CX/Gravel/MTB utrustade med skärmar, kompislapp och dubbdäck när väglaget kräver det.

feb
13
mån
Motionscykling MTB
feb 13 kl. 18:00 – 20:00
  • Start/Mål: Fridhem
  • Fart: Anpassas efter gruppen
  • Tid: Ca 2 tim

Motionscykling på MTB där fart och svårighet anpassas efter gruppen så att alla kan vara med.

OBS! Under vintersäsongen okt-mars körs dessa pass utan utpekad ledare

Tänk på att ha belysning på din cykel under vintersäsongen.

Rimnershallen LVG
feb 13 kl. 20:30 – 22:00
Rimnershallen LVG @ Rimnershallen

Nu drar vi igång årets inomhusträning i Rimnershallen.

OBS! För att delta behöver du erlägga en extra träningsavgift.
Läs mer om det samt vad som gäller i övrigt för att delta.

feb
15
ons
Onsdagscykling Dagnys
feb 15 kl. 18:00 – 19:30

Inomhusträning på i klubblokalen där vi köra olika former av intervallpass på ca 60 min i varierande intensitet vecka till vecka.

De flesta pass kommer vara ledarledda  och körs då med stöd av Zwift med utgångspunkt i tröskelwatt. Med andra ord bör du ha en viss aning om var du har din tröskel i watt alternativt ha koll på dina pulszoner för att kunna få ut full kvalité av passet. Det går dock att hänga på utan det här och ta ut sig på valfritt sätt.

Varje pass startar 18.00 så bra om du är där några minuter innan. Antal cyklar med wattmätning är begränsat men du kan så klart genomföra passen på någon av de övriga cyklarna i lokalen.

I de fall ledare inte är på plats bestäms innehåll i passet av de som är närvarande.