Aktivitetskalender

sep
25
lör
Motionscykling LVG
sep 25 kl. 09:00 – 11:30
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: 50-70 km beroende på grupp
  • Tid: ca 2 tim rulltid

Våra motionspass genomförs i tre olika fartgrupper enligt följande:

  • Instegsgruppen: 25 km/h
  • Motionsgruppen: 28-32 km/h
  • Racegruppen: >33km/h

I de fall passen förlängs tidsmässigt görs det i möjligast mån genom att skarvning sker i samband med att gruppen närmar sig Uddevalla.

Eventuell förändring av förutsättningar meddelas tydligt innan gruppen lämnar torget.

Mer info om våra motionspass hittar du här.

sep
26
sön
Distansträning LVG
sep 26 kl. 10:00 – 14:00
Foto: Marcus Strinning

 

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: +3 tim rulltid
  • Längd: +80 km

Distansträning där fokus snarare är på rulltid än fart. Tid och längd kan variera men brukar ligga runt 4 timmar. Passen innehåller vanligtvis inte några stop på vägen annat än eventuell påfyllnad av vätska och näring. Då passen är långa med ihållande belastning behöver du ha en viss cykelerfarenhet för att kunna göra dig själv rättvisa.

sep
28
tis
Intervallträning LVG
sep 28 kl. 18:00 – 20:00

Blandade intervallpass där genomförandet bestäms vid samling beroende på antal deltagare och väder/mörker.

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: ca 1,5-2 tim
  • Intervallform: Blandat

 

sep
29
ons
Lagtempo LVG
sep 29 kl. 18:00 – 20:00
  • Start/Mål: Kungstorget
  • Längd: ca 2tim
  • Form: Lagtempo

Perfekt träning för dig som vill vässa formen för längre lopp och cykla fort i grupp.

sep
30
tor
Intervallträning LVG
sep 30 kl. 18:00 – 20:00

Blandade intervallpass där genomförandet bestäms vid samling beroende på antal deltagare och väder/mörker.

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: ca 1,5-2 tim
  • Intervallform: Blandat

 

okt
2
lör
Motionscykling LVG
okt 2 kl. 09:00 – 11:30
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: 50-70 km beroende på grupp
  • Tid: ca 2 tim rulltid

Våra motionspass genomförs i tre olika fartgrupper enligt följande:

  • Instegsgruppen: 25 km/h
  • Motionsgruppen: 28-32 km/h
  • Racegruppen: >33km/h

I de fall passen förlängs tidsmässigt görs det i möjligast mån genom att skarvning sker i samband med att gruppen närmar sig Uddevalla.

Eventuell förändring av förutsättningar meddelas tydligt innan gruppen lämnar torget.

Mer info om våra motionspass hittar du här.

okt
3
sön
Distansträning LVG
okt 3 kl. 10:00 – 14:00
Foto: Marcus Strinning

 

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: +3 tim rulltid
  • Längd: +80 km

Distansträning där fokus snarare är på rulltid än fart. Tid och längd kan variera men brukar ligga runt 4 timmar. Passen innehåller vanligtvis inte några stop på vägen annat än eventuell påfyllnad av vätska och näring. Då passen är långa med ihållande belastning behöver du ha en viss cykelerfarenhet för att kunna göra dig själv rättvisa.

okt
5
tis
Intervallträning LVG
okt 5 kl. 18:00 – 20:00

Blandade intervallpass där genomförandet bestäms vid samling beroende på antal deltagare och väder/mörker.

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: ca 1,5-2 tim
  • Intervallform: Blandat

 

okt
7
tor
Intervallträning LVG
okt 7 kl. 18:00 – 20:00

Blandade intervallpass där genomförandet bestäms vid samling beroende på antal deltagare och väder/mörker.

  • Start/Mål: Kungstorget
  • Tid: ca 1,5-2 tim
  • Intervallform: Blandat

 

okt
9
lör
Motionscykling LVG
okt 9 kl. 09:00 – 11:30
  • Start/Mål: Kungstorget Uddevalla
  • Längd: 50-70 km beroende på grupp
  • Tid: ca 2 tim rulltid

Våra motionspass genomförs i tre olika fartgrupper enligt följande:

  • Instegsgruppen: 25 km/h
  • Motionsgruppen: 28-32 km/h
  • Racegruppen: >33km/h

I de fall passen förlängs tidsmässigt görs det i möjligast mån genom att skarvning sker i samband med att gruppen närmar sig Uddevalla.

Eventuell förändring av förutsättningar meddelas tydligt innan gruppen lämnar torget.

Mer info om våra motionspass hittar du här.